Tино: "East art" е новият ми лейбъл, аз съм първият им артист
Много се гордея с видеото на "Допаминова утопия". Режисьорът Свилен Славов има основната заслуга за него заедно с Виктор Добрев, който е зад обективите, направи и монтажа на видеото. Заедно с тях направихме и "Фиаско", парчето ни с Графа. Ние сме приятели от ученическите години. Те също са от Варна. Заедно се преместихме с Виктор в София. По време на снимките на "Фиаско" се информирах колко са напреднали и какви неща правят този малък екип. Сложиха в малкия си джоб екипи, които са с по 3 камери и скъпа техника.
Аз съм човек, който се е научил да обслужва всеки един елемент от кариерата си. На графичен дизайн се учих, на промотиране на събития. Един артист в днешно време, който трябва сам да проходи отнякъде без да разчита на лейбъли, трябва да може всички тези неща. Трябва да може да комуникира с публиката. Много трудно пускам контрола в работния процес, дори на неща, които не са ми на преден план. Но в случая особено след работата по клипа на "Фиаско", имах абсолютното спокойствие и пълно доверие към Свилен. Толкова малко съм се месил в този процес, че всички идеи в процеса са негови. От мен се изискваше само да му се доверя. Дори, когато идеята му ми се е струвала по-проста, примерно "Сега ще се носиш само по гората", вижам после как го е заснел от различни ъгли, с различни светлосенки и т.н. Ти сам го нарече филм. Резултатът е налице.
В музиката ми обикновено аз съм автор и на музиката, на текста, на аранжиментите. В случая обаче цялата идея тръгна от Николай Кърджиев. Той още живее във Варна, изпрати ми запис на мотив на китарата от песента. Това толкова ме зарадва, че веднага седнах и направих базов аранжимент. Кантото го измислих сам. Преди да започнем работата с Искрата по финалния аранжимент имах друга версия на песента. Тогава звучеше доста по-акустично песента. Доста по на преден план звучеше китарата. Но някак си след работата ни с Дара Екимова по "Недей да ме будиш", в която песен пак той беше музикален продуцент, аз бях впечатлен от работата му. На скоро го нарекох една аристокрация в музикалната индустрия. Той вече е много доказан в различни жанрове. Да си продуцент не означава просто да можеш да правиш музика, а и да си добър психолог спрямо артистите с които работиш, защото ти трябва да подходиш различно с всеки. Има продуценти, които отиваш при тях, когато са направили готови неща. Те правят нещата по техния тертип за теб, а после всички могат да разпознаят кой е правил песента. Остава на заден план стила на артиста и минава на преден план стила на продуцента. Искрата има истинско разбиране как да подходи към различните артисти, защото той самия е такъв. Наистина, когато му показах моето демо на песента той ми зададе точните въпроси. Представи ми точните насоки как да продължим песента. Завършихме песента заедно. После се получи този резултат от който съм доста доволен. Пак беше процес в който отстъпих доста с егото. Допуснах друг човек и на тази територия, което отново беше ново за мен.
Тембърът определено е един дар, който няма как да не кажа, че играе голяма роля в разпознаваемостта. По време на пандемията ми се случи да влезна в магазин с маска, само като заговорих ме разпознаха. Това много ме отличава и в пеенето. Но аз нямам мислене на певец. Музиката винаги е на първо място при мен. Съвсем на скоро започнах да развивам и пеенето. Скоро записах и уроци по пеене. Винаги съм мислел като инструменталист и музикант. Бих казал, че вкусът ми също играе голяма роля. Аз имам едни виждания за песните, за инструменталите, когато добавиш и тембърът нещата наистина стават разпознаваеми.
Ако чувствах, че продължавам да правя всичко сам нямаше да се впусна в тази нова страница, която се отваря. Аз дълги години свикнах да правя 90% от нещата сам. В един момент започнах да си казвам - "Абе, аз музикант ли съм". Само в 20% от времето ми бях музикант. В останалото време се грижех за бизнес нещата, маркетинг, промотиране, логистика.
Толкова успешните ми проекти са дуетите, защото работя изключително добре, когато колаборирам с друг артист. Тези успешни проекти, които направих са такива, защото бяха продуцирани и промотирани от тези големи лейбъли. Изключително благодарен съм на "Вирджиния Рекърдс", които свършиха чудесна работа по "Недей да ме будиш". Аз дори не бях в страната тогава. Бях в един формат на един остров. Като се завърнах в България имахме хит. Това дължа освен на Вирджиния Рекърдс и на моя мениджър Марин Колев. Много съм му благодарен.
"East art" е този нов лейбъл, който създаваме заедно. Аз съм първият артист, който работи с тях. Едни много добре настроени към музиката хора от Варна. Ако 100% нещата около другите артисти, с които лейбъла ще подпише бяха ясни, щях да Ви кажа още неща, но към този момент това тепърва ще се развива. Знам само, че с тях се чувствам чудесно. Аз имах различни предложения през годините и различни възможности, но бивайки човек, който има ясна концепция как трябва да се случват нещата, то сега за първи път се срещам с хора, които са настроени по този начин и нямат толкова желанието да ме вкарат в рамка, може би, защото и те правят първите си крачки и заедно се учим. Но това ми е добре дошло, защото не трябва да се вписвам в готов калъп за нещата за които говоря.
Определено новият ми албум е в договорните ни отношения. Да направим албум в рамките на следващата година. Няма да започвам работа по него в следващите 1-2 месеца, но на третия не се знае. Казвам го така, защото искам да поработя още малко върху сингли. Искам да пусна още няколко самостоятелни парчета и да опипам почвата на това, което искам да направя със следващия албум. Той не може да представлява 10 разхвърляни песни. Ако песента е един къс разказ, албумът е роман. Хитовите ми дуети имат своя живот, а и той е доста успешен, не мисля, че включването им в албума ще оправдае очакванията ми за създаването на нещо ново. По-скоро албумът бих го оставил да си е отделен проект, а преди него да се изкарат най-добрите парчета като сингли, както си е по традиция, за да промотират албума. Малко след издаването му също още някой друг нов сингъл, но това да са поне едни 10 парчета, които са ново творчество, една нова страница.
Последният ми концерт беше много як. Снимахме го на най-готината клубна сцена в София. Съвсем скоро ще е готов монтажа и микса на концерта. С това сбъдваме една моя мечта, защото аз най-много съм се вдъхновявал от гледането на записи на концерти. На такива събития хората се обединяват и можеш да усетиш истински сцената. Аз обожавам много да съм и в публиката. Аз на първо място съм меломан, фен на групи и изпълнители. Фен съм на музиката. Затова го правя.